Ons schakelbord
Wil je meer weten over de ontwikkelingen in ons vak en ons werk? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief.
Communicatieadvies
Een doordacht plan voor gerichte resultaten
Communicatie is overal. En tegelijkertijd een van de moeilijkste, vaak ongrijpbare zaken die spelen in organisaties, projecten en afdelingen. Hoe pak je jouw plan voor het lanceren van dat nieuwe product of die nieuwe dienst aan? Hoe kunnen we de juiste doelgroep bereiken? En is het mogelijk de resultaten tussentijds te meten en bij te stellen? Communiceer jij op een manier die past bij jouw organisatie? Wat vinden je klanten eigenlijk van je?
We beginnen bij het begin: waarom wil je iets communiceren en met welk doel? En zo bouwen we verder. Aan een commercieel, doordacht en op maat gemaakt communicatieplan, gebaseerd op strategische uitgangspunten. Een plan dat bovendien stevig verankerd in de organisatie dient te worden. Want zonder draagvlak ben je nergens.
Voor projecten, fusietrajecten, corporate communicatie, employer branding en crisiscommunicatie.
Crisiscommunicatie
Bij crisiscommunicatie denk je misschien in eerste instantie aan zwaailichten, veel lawaai en/of een grote brand in je bedrijf. Inderdaad, als dit aan de orde is, is het slim een crisiscommunicatieadviseur in te zetten en het crisiscommunicatieplan erbij te pakken. Maar er zijn veel meer situaties denkbaar waarin je binnen no time in een echte crisis kunt terechtkomen. Een datalek, een protestactie, een productterugroepactie etc.
Geconfronteerd met een crisis? We zijn er om je ad-hoc te adviseren en te voorkomen dat je ongewenste stappen neemt. Bel ons: 06 214 434 57
‘Repareer het dak terwijl de zon nog schijnt’ en zorg ervoor dat je al een crisiscommunicatieplan klaar hebt liggen, nog voordat je ooit met een crisis te maken krijgt. Zo loop je altijd een stap voor en kun je met vertrouwen elke situatie aan. Neem contact met ons op, samen zorgen we voor een goede voorbereiding. Dat geeft rust!
Trainingen
Sluipen er soms nog taalfoutjes in jouw teksten? Vind je het lastig om online jouw bedrijf goed voor het voetlicht te krijgen? Plaats jij je social media berichten nog haastig in het moment? Wil jij het DNA van je organisatie goed in jouw teksten verwoorden? Kort, krachtig en vlot geschreven? Op zoek je tips en trucs voor het schrijven van vacatureteksten en een plan om jou als werkgever goed in beeld te krijgen? Benader je je klanten en medewerkers exact zoals je belooft?
Kortom: tal van communicatie-uitdagingen komen dagelijks op jou als ondernemer en op je medewerkers af. Kunnen jij en je collega’s daarbij wel een verfrissende ‘communicatieboost’ gebruiken? In incompany maatwerktrainingen leer je hoe je dat doet. Dat kan in een groep (maximaal acht personen) en een-op-een. Of je de focus nu wilt op de taalregels, je schrijfskills, socialmediastrategie en website, arbeidsmarktcommunicatie of het benaderen van je klanten.
Aanbestedingsteksten
Een goede aanbestedingstekst kan het verschil maken. Want bij het indienen van aanbestedingen is het cruciaal dat jouw voorstel niet alleen inhoudelijk sterk is, maar ook helder en overtuigend gecommuniceerd wordt. We helpen graag ook jouw organisatie om de overwinningskansen bij aanbestedingen te vergroten. Met krachtige, nauwkeurige en aantrekkelijke voorstellen. Passend bij jouw organisatie, geheel volgens het programma van eisen van je opdrachtgever.
Interim
Voor korte of langere tijd behoefte aan een extra communicatieprofessional? We ondersteunen je graag als interim. In een project, hulp tijdens een drukke periode op de afdeling Communicatie of ter vervanging van een collega die met verlof is. We schakelen snel, zodat je proces door kan gaan!
Van strategisch advies tot ‘hands-on’, ons team staat voor je klaar. Naast de mensen in ons eigen team, beschikken we ook over een flexibele schil van ‘externe schakelaars’ die we voor je in kunnen zetten. Zowel individueel als als team!
Teksten
Veel mensen vinden het lastig om voor hun eigen bedrijf goede teksten te schrijven. Dat herkennen we. De techniek weet je vaak perfect, maar hoe vertaal je al die details naar een duidelijke tekst voor je klant? In een pakkende nieuwsbrief, website of artikel? Je wilt toch precies weergeven wat jouw bedrijf biedt. En dan werken er soms zoveel mensen aan dezelfde tekst (bijvoorbeeld bij een jaarverslag of aanbesteding) dat het verhaal er niet duidelijker op wordt.
Vertaal jouw informatie naar de doelgroep
Strategisch beleidsstuk? Technische omschrijving? Best lastig om uit te leggen aan jouw doelgroep. Zeker als je zelf van de hoed en de rand weet. De vloek van kennis dus. Wij vertalen jouw bedrijfsdoelstellingen naar pakkende teksten voor de doelgroep. Zodat zij het ook snappen. Liever zelf doen? Volg dan een incompany of een-op-eentraining bij ons. Dat schakelt nog sneller.
Vacatureteksten
Met een vacaturetekst krijg je slechts een kans voor de eerste indruk. Voorkom dat het een opsomming van ‘wishful thinking’ wordt. Klopt het beeld dat je schetst met de werkelijkheid? Alleen dan kun je de juiste mensen aan je binden. Goede vacatureteksten besparen je dus veel tijd en moeite. Hoe? Kom maar door. We vertalen jouw bedrijfscultuur naar pakkende vacatureteksten. Employer branding zoals het hoort.
Social media
Om je doelgroep te bereiken moet je goed in kaart hebben op welke social media deze zich bevindt. En vervolgens is het de kunst goede content te schrijven waarmee je de interactie met jouw potentiële klanten een boost geeft.
Hoe doe je dat? Ad hoc een post plaatsen heeft meestal weinig effect. Daarom kun je niet zonder een goede strategie. Wat wil je overbrengen, wat zijn je doelen en wie moet het weten? Ga je voor naamsbekendheid, meer leads, directe verkoop of interactie?
Kortom, hoe zorg je ervoor dat jouw merk meer bekendheid krijgt en zichtbaar is? En vooral: hoe jouw website beter wordt bezocht door de juiste mensen? Jouw aanwezigheid op social media wordt immers steeds belangrijker in de algoritmes van SEO.
Wij schakelen een strategie in die perfect past bij jouw bedrijf. Geven praktische tips voor een gerichte contentkalender en helpen jouw social media daadwerkelijk een boost te geven. Met authentieke posts, beelden en advertenties.