Communicatieadvies

Een doordacht plan voor gerichte resultaten
Communicatie is overal. En tegelijkertijd een van de moeilijkste, vaak ongrijpbare zaken die spelen in organisaties, projecten en afdelingen. Hoe pak je jouw plan voor het lanceren van dat nieuwe product of die nieuwe dienst aan? Hoe kunnen we de juiste doelgroep bereiken? En is het mogelijk de resultaten tussentijds te meten en bij te stellen? Communiceer jij op een manier die past bij jouw organisatie? Wat vinden je klanten eigenlijk van je?

We beginnen bij het begin: waarom wil je iets communiceren en met welk doel? En zo bouwen we verder. Aan een commercieel, doordacht en op maat gemaakt communicatieplan, gebaseerd op strategische uitgangspunten. Een plan dat bovendien stevig verankerd in de organisatie dient te worden. Want zonder draagvlak ben je nergens. 
Voor projecten, fusietrajecten, corporate communicatie, employer branding en crisiscommunicatie. 

Employer branding

Volop werk, nieuwe aanvragen en aantrekkelijke projecten!
Maar hoe kom je aan personeel om al die mooie opdrachten uit te voeren?
Een ‘personeelsadvertentie’ is niet genoeg. Wist je dat 75% van de werkzoekenden onderzoek doet naar een baan voordat ze solliciteren? En – verrassend misschien – dat 50% van de beroepsbevolking latent werkzoekend is?
Zorg dus dat jouw bedrijf goed zichtbaar is. En dat het klopt. 
Employer branding is het positief beïnvloeden van het werkgeversmerk. Niet alleen in tijden van krapte. En dat begint intern….

Kim en Margreet hebben ons op het goede spoor gezet voor onze employer branding. Met onderzoek, analyses en een duidelijke visie. De combinatie van hun expertise op communicatie en hrm maakt de samenwerking extra krachtig. Marcel Stroeve – Veenstra & Stroeve

Interim

Voor korte of langere tijd behoefte aan een extra communicatieprofessional? We ondersteunen je graag als interim. In een project, hulp tijdens een drukke periode op de afdeling Communicatie of ter vervanging van een collega die met verlof is. We schakelen snel, zodat je proces door kan gaan!

Van strategisch advies tot ‘hands-on’, ons team staat voor je klaar. Naast de mensen in ons eigen team, beschikken we ook over een flexibele schil van ‘externe schakelaars’ die we voor je in kunnen zetten. Zowel individueel als als team!

Projecten | Communicatieschakel Rijssen

Projectsecretaris

De projectsecretaris is een onmisbare schakel in elk project. Zeker als er meerdere disciplines, bedrijven en organisaties aan tafel zitten. Iemand die de planning bewaakt, acties uitzet, afspraken maakt, randvoorwaarden regelt, verslaglegt, verbanden ziet, communiceert, archiveert en het overzicht houdt is dan essentieel. Een centrale functie die het hart van je project bewaakt. De plek waar alle lijnen samenkomen. De projectsecretaris is vraagbaak en verbinder. Zo kunnen de teamleden zich met hun eigen taken bezighouden.

Die rol vervullen we graag. Als interim of op afroepbasis.

“Snel schakelen, proactief en snel door hoe zaken in het proces lopen.”
Rick Tukker, directeur gemeente Rijssen-Holten

Trainingen

Sluipen er soms nog taalfoutjes in jouw teksten? Vind je het lastig om online jouw bedrijf goed voor het voetlicht te krijgen? Plaats jij Social media berichten nog ad hoc? En hoe krijg je het DNA van je organisatie goed in jouw teksten verwoord? Kort, krachtig en vlot geschreven? Wil je tips en trucs voor het schrijven van vacatureteksten en een plan om jou als werkgever goed voor het voetlicht te krijgen? Benader je je klanten en medewerkers exact zoals je belooft?

Tal van communicatie-uitdagingen komen dagelijks op ondernemers en hun medewerkers af. Kunnen jij en je collega’s wel een verfrissende ‘communicatieboost’ gebruiken? In incompany maatwerktrainingen leer je hoe. Dat doen we zowel in een groep (maximaal acht personen) als een-op-een. Of je de focus nu wilt op de taalregels, je schrijfskills, socialmediastrategie en website, arbeidsmarktcommunicatie of het benaderen van je klanten.

Social media

Om je doelgroep te bereiken moet je goed in kaart hebben op welke social media deze zich bevindt. En vervolgens is het de kunst goede content te schrijven waarmee je de interactie met jouw potentiële klanten een boost geeft.

Hoe doe je dat? Ad hoc een post plaatsen heeft meestal weinig effect. Daarom kun je niet zonder een goede strategie. Wat wil je overbrengen, wat zijn je doelen en wie moet het weten? Ga je voor naamsbekendheid, meer leads, directe verkoop of interactie?

Kortom, hoe zorg je ervoor dat jouw merk meer bekendheid krijgt en zichtbaar is? En vooral: hoe jouw website beter wordt bezocht door de juiste mensen? Jouw aanwezigheid op social media wordt immers steeds belangrijker in de algoritmes van SEO.

Wij schakelen een strategie in die perfect past bij jouw bedrijf. Geven praktische tips voor een gerichte contentkalender en helpen jouw social media daadwerkelijk een boost te geven. Met authentieke posts, beelden en advertenties.

Webteksten

Jouw website: vindbaar en duidelijk
Content maakt de website. Een perfecte harmonie tussen tekst en beeld is daarbij belangrijk. En natuurlijk wil je dat jouw site goed gevonden wordt in zoekmachines. We helpen je graag met teksten waar jouw doelgroep iets aan heeft. Begrijpelijk en met een heldere boodschap. En natuurlijk kennen we de SEO-technieken zodat jouw website goed vindbaar is! In welke branche je ook werkt, we leven ons snel in in jouw doelgroep. Met jargon dat daarbij past. 

Webteksten | | Communicatieschakel Rijssen

Teksten

Veel mensen vinden het lastig om voor hun eigen bedrijf goede teksten te schrijven. Wij ook. De techniek weet je vaak perfect, maar hoe vertaal je al die details naar een duidelijke tekst voor je klant? Een pakkende nieuwsbrief, website of artikel? Zodat je precies weergeeft wat jouw bedrijf biedt. En soms zijn zoveel mensen met dezelfde tekst bezig, (bijvoorbeeld bij een jaarverslag of aanbesteding) dat het verhaal er niet duidelijker op wordt.

Vertaal jouw informatie naar de doelgroep
Strategisch beleidsstuk? Technische omschrijving? Best lastig om uit te leggen aan jouw doelgroep. Zeker als je zelf van de hoed en de rand weet. De vloek van kennis dus. Wij vertalen jouw bedrijfsdoelstellingen naar pakkende teksten voor de doelgroep. Zodat zij het ook snappen. Liever zelf doen? Volg dan een incompany of een-op-eentraining bij ons. Dat schakelt nog sneller.

Vacatureteksten
Met een vacaturetekst krijg je slechts een kans voor de eerste indruk. Voorkom dat het een opsomming van ‘wishful thinking’ wordt. Klopt het beeld dat je schetst met de werkelijkheid? Alleen dan kun je de juiste mensen aan je binden. Goede vacatureteksten besparen je dus veel tijd en moeite. Hoe? Kom maar door. We vertalen jouw bedrijfscultuur naar pakkende vacatureteksten. Employer branding zoals het hoort.