MKB-Deal Achterhoek

De MKB-deal richtte zich op het verhogen van de arbeidsproductiviteit met minimaal 5% (binnen twee jaar) bij honderd Achterhoekse bedrijven. Het was een programma voor en door bedrijven uit de Achterhoek, juist om eens te werken aan het bedrijf in plaats van in het bedrijf. Op deze manier hielpen bedrijven in de regio elkaar en bleven zij interessant voor gekwalificeerde werknemers. De Achterhoek was één van de eerste negen regio’s die door het ministerie van Economische Zaken en Klimaat werd omarmd voor het sluiten van een MKB-Deal.

Vanuit Communicatieschakel mochten wij, in opdracht van NieuwBeeld – een van de initiatiefnemers – de rol van zowel communicatieadviseur als projectsecretaris vervullen. Dat betekende schakelen tussen deelnemers en coaches, interviewen, plannen, organiseren, communiceren, verslag leggen, plannen maken en de uitvoering van acties bewaken.

De MKB-Deal Achterhoek werd mede mogelijk gemaakt door: 8RHK ambassadeurs, De Graafschap, Rabobank Graafschap en Rabobank Noord-Oost Achterhoek, VNO-NCW Achterhoek, RCT Gelderland, Metaalunie, SIKA, provincie Gelderland en het ministerie van EZK.

“De publiciteit en promotie van dit initiatief is bij Communicatieschakel in prima handen. Hierbij wordt free publicity gegenereerd in de relevante media maar ook onze doelgroep bereikt via de social media. Fijn om dit in vertrouwde handen te kunnen geven.”

Rob Schouten, projectleider